Impulsbeheersing

Ze hadden iets leuks bedacht, Herman en Bert en ik ging erin mee: “We maken er een rollenspel van; je presenteert je verhaal voor een drietal commissies, de oudergeleding, de werkgroep schoolsfeer (leerkrachten) en directie-bestuur.” En dat de dames en heren hun taak serieus namen! Ze gingen zodanig op in hun rol dat ik met knikkende knieën, al stotterend en gesticulerend mijn betoog hield. Er bleef niets van mijn verhaal over en mijn bijna spreekwoordelijk enthousiasme verdween als sneeuw voor de zon.

Gesprek met grote gevolgen
Gesprek met grote gevolgen

Na de presentatie per groep de analyse. In eerste instantie voelde ik me gefileerd, maar de op-,  aanmerkingen en vragen waren dusdanig raak en verhelderend dat er uiteindelijk heerlijke panklare filets overbleven. Bouwstenen waar ik mijn tanden in kan zetten. Eerst vragen en dan pas vertellen bijvoorbeeld en concrete resultaten laten zien. Daar vragen mensen om, zo ook deze kritische ondernemers.

De volgende ochtend liep ik in Nijmegen daadwerkelijk met de voorzitter van de ouderraad over het schoolplein. Een prachtig vraag en antwoordspel ontrolde zich. Met als resultaat dat ze heel graag verder met mij in zee willen om van hun schoolplein een fantastisch onderwijsspeelplein te maken. Een feest voor kinderen, leerkrachten, ouders en school waar het voor iedereen en allemaal op hun eigen wijze goed toeven is. Eind mei eerst een presentatie voor ouders, leerkrachten en directie waar ik ze lekker mag maken voor hoe het ook kan. Dankzij het feit dat mijn collega-ondernemers van de impulsgroep Uden zich op zo’n levensechte wijze hebben vastgebeten in mijn vraagstuk kan ik me alleen maar verheugen op de kans die ik krijg. Ik weet nu wat ik moet doen, hoe ik het kan aanpakken en waar mijn kracht ligt.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.